mail: info{at}45dimpatras.gr

Μαθηματικά ΣΤ΄ Δημοτικού

Ο σκοπός της διδασκαλίας των Μαθηματικών εντάσσεται στους γενικότερους σκοπούς τ­ης Εκπαίδευσης και αφορά τη συμβολή στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας του μαθητή και την επιτυχή κοινωνική ένταξή του, εφόσον τα Μαθηματικά:
  • Ασκούν τον μαθητή στην μεθοδική σκέψη, στην ανάλυση, στην αφαίρεση, στη γενίκευση, στην εφαρμογή, στην κριτική και στις λογικές διεργασίες και τον διδάσκουν να διατυπώνει τα διανοήματά του με τάξη, σαφήνεια, λιτότητα και ακρίβεια.
  • Αναπτύσσουν την παρατηρητικότητα, την προσοχή, τη δύναμη αυτοσυγκέντρωσης, την επιμονή, την πρωτοβουλία, τη δημιουργική φαντασία, την ελεύθερη σκέψη, καλλιεργούν την αίσθηση της αρμονίας, της τάξης και του ωραίου και διεγείρουν το κριτικό πνεύμα.
  • Είναι απαραίτητα στην καθημερινή ζωή και ιδιαίτερα στο χώρο εργασίας αλλά και για την ανάπτυξη και εξέλιξη των άλλων επιστημών και ιδιαίτερα της Τεχνολογίας, της Οικονομίας και των Κοινωνικών Επιστημών.

Στο μάθημα αυτό διερευνού­νται οι εξής γενικές θεματικές περιοχές :

  • Επίλυση προβλημάτων
  • Αριθμοί και πράξεις
  • Λόγοι, αναλογίες 
  • Εξισώσεις
  • Μετρήσεις
  • Γεωμετρία
  • Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων 
Στόχοι
Στόχος είναι στο τέλος του μαθήματος οι μαθητές να μπορούν : 
  • ­Να απαγγέλλουν, να διαβάζουν, να γράφουν και να διατάσσουν φυσικούς, κλασματικούς και δεκαδικούς αριθμούς καθώς και να εκτελούν όλες τις πράξεις τους.
  • Να γνωρίζουν ποιοι αριθμοί διαιρούνται με 2, 3, 4, 5, 9, 10 και 25.
  • Να γνωρίζουν την ανάλυση φυσικών αριθμών σε γινόμενο πρώτων παραγόντων και δυνάμεις αριθμών.
  • Να σταθεροποιούν τις γνώσεις τους σχετικά με τις συμβατικές μονάδες μήκους, μάζας, χρόνου, επιφάνειας και χωρητικότητας και να εξοικειώνονται με τις χρήσης των μετρήσεων στην καθημερινή ζωή.
  • Να διατυπώνουν έναν κανόνα για κάποιο απλό αριθμητικό ή το γεωμετρικό μοτίβο.
  • Να εξασκούνται στον σχεδιασμό ευθύγραμμων σχημάτων και κύκλων με κανόνα (χάρακα) και διαβήτη.
  • Να υπολογίζουν το μήκος κύκλου και εμβαδόν κυκλικού δίσκου, τα εμβαδά και τους όγκους βασικών στερεών σχημάτων.
  • Να αναπαράγουν, να κατασκευάζουν και να συγκρίνουν γωνίες.
  • Να σχεδιάζουν το συμμετρικό ενός σχήματος ως προς άξονα και να διενεργούν μεταφορές, μεγεθύνσεις και σμικρύνσεις.
  • Να εξασκούνται στη συλλογή και καταγραφή των δεδομένων ενός προβλήματος, στην κατασκευή πινάκων δεδομένων και γραφικών παραστάσεων (ραβδογράμματα, ιστογράμματα), στη μετατροπή προφορικών ή γραπτών περιγραφών δεδομένων σε γραφικές παραστάσεις και αντιστρόφως και στη διατύπωση προβλέψεων για την εξέλιξη ενός φαινομένου.
  • Να εξοικειωθούν με την έννοια του διατεταγμένου ζεύγους και να υπολογίζουν το μέσο όρο.
  • Να γνωρίζουν την απλή μέθοδο των τριών.
  • Να κατανοούν και να εφαρμόζουν τις έννοιες του λόγου, της αναλογίας και του ποσοστού.
  • Να λύνουν απλές εξισώσεις με τη βοήθεια του ορισμού των πράξεων.

Για δυνατούς λύτες

 

Πηγή: Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία
Παράρτημα Κεντρικής Μακεδονίας

Διαγωνισμοί

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) διοργανώνει από το 1985 κάθε χρόνο 4 Πανελλήνιους Διαγωνισμούς για όλες τις τάξεις από Β΄Γυμνασίου μέχρι και Γ' Λυκείου.
Κάθε φάση έχει και διαφορετικό όνομα:
Θαλής (1η φάση),
Ευκλείδης (2η),
Αρχιμήδης (3η) και
Προκριματικός Διαγωνισμός (4η).
Επίσης από το 2007 διοργανώνει τον Διαγωνισμό Παιχνίδι και Μαθηματικά (Μικρός Ευκλείδης) για μαθητές Ε' και ΣΤ' Δημοτικού.
Πληροφορίες, εδώ: www.hms.gr

Ψηφιακό σχολείο

Δείτε ολα τα βιβλία του Δημοτικού σε ψηφιακή μορφή

e-didaskalia.blogspot.gr

Μια ενδιαφέρουσα προσπάθεια του δικτυακού φίλου Αποστόλη Ζυμβραγάκη. Πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Καλή συνέχεια.
Η ιστοσελίδα αποτελεί προσφορά στους μαθητές του Δημοτικού σχολείου
Σας ευχαριστούμε που συμβάλετε ώστε να γίνει καλύτερο το 45dimpatras.gr