mail: info{at}45dimpatras.gr

Μαθηματικά Ε΄ Δημοτικού

Ο σκοπός της διδασκαλίας των Μαθηματικών εντάσσεται στους γενικότερους σκοπούς τ­ης Εκπαίδευσης και αφορά τη συμβολή στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας του μαθητή και την επιτυχή κοινωνική ένταξή του, εφόσον τα Μαθηματικά:
  • Ασκούν τον μαθητή στην μεθοδική σκέψη, στην ανάλυση, στην αφαίρεση, στη γενίκευση, στην εφαρμογή, στην κριτική και στις λογικές διεργασίες και τον διδάσκουν να διατυπώνει τα διανοήματά του με τάξη, σαφήνεια, λιτότητα και ακρίβεια.
  • Αναπτύσσουν την παρατηρητικότητα, την προσοχή, τη δύναμη αυτοσυγκέντρωσης, την επιμονή, την πρωτοβουλία, τη δημιουργική φαντασία, την ελεύθερη σκέψη, καλλιεργούν την αίσθηση της αρμονίας, της τάξης και του ωραίου και διεγείρουν το κριτικό πνεύμα.
  • Είναι απαραίτητα στην καθημερινή ζωή και ιδιαίτερα στο χώρο εργασίας αλλά και για την ανάπτυξη και εξέλιξη των άλλων επιστημών και ιδιαίτερα της Τεχνολογίας, της Οικονομίας και των Κοινωνικών Επιστημών.

Στο μάθημα αυτό διε­ρευνούνται οι εξής γενικές θεματικ­ές περιοχές :

  • Αριθμοί
  • Αριθμοί και πράξεις
  • Μετρήσεις
  • Γεωμετρία
  • Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων
Στόχοι
Στόχος είναι στο τέλος του μαθήματος οι μαθητές να μπορούν:
  • Να απαγγέλλουν, να διαβάζουν, να γράφουν και να διατάσσουν φυσικούς μέχρι το 1.000.000.000, καθώς επίσης κλασματικούς και δεκαδικούς αριθμούς.
  • Να εκτελούν τις πράξεις της πρόσθεσης, της αφαίρεσης, του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης φυσικών, κλασματικών και δεκαδικών αριθμών.
  • Να εκτελούν πρόσθεση και αφαίρεση συμμιγών αριθμών.
  • Να υπολογίζουν τα πολλαπλάσια του 2, 3, 4, 5, …, 10 και να γνωρίζουν ποιοι αριθμοί διαιρούνται με το 2, το 5 και το 10.
  • Να σταθεροποιήσουν τις γνώσεις τους σχετικά με τις συμβατικές μονάδες μήκους, μάζας, χρόνου, επιφάνειας και χωρητικότητας και να εξοικειωθούν με τη χρήση των μετρήσεων στην καθημερινή ζωή.
  • Να διαπιστώνουν την ύπαρξη, να περιγράφουν και να επεκτείνουν απλά αριθμητικά και γεωμετρικά μοτίβα.
  • Να χαράζουν γεωμετρικά σχήματα με τη βοήθεια οργάνων.
  • Να υπολογίζουν τις περιμέτρους και τα εμβαδά βασικών γεωμετρικών σχημάτων, καθώς και το μήκος ενός κύκλου.
  • Να γνωρίζουν την ονομασία γωνιών και τριγώνων, να τα ταξινομούν και να τα κατασκευάζουν.
  • Να εξασκούνται στη κατασκευή αναπτυγμάτων απλών στερεών.
  • Να εισαχθούν στην έννοια του διατεταγμένου ζεύγους.
  • Να εξασκηθούν στην ανάγνωση και κατασκευή ραβδογράμματος, εικονογράμματος και γραφικών παραστάσεων, καθώς και στην οργάνωση δεδομένων σε πίνακες.
  • Να εξοικειωθούν με την έννοια της πιθανότητας, να διατυπώνουν προβλέψεις και να υπολογίζουν το μέσο όρο.

Για δυνατούς λύτες

 

Πηγή: Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία
Παράρτημα Κεντρικής Μακεδονίας

Διαγωνισμοί

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) διοργανώνει από το 1985 κάθε χρόνο 4 Πανελλήνιους Διαγωνισμούς για όλες τις τάξεις από Β΄Γυμνασίου μέχρι και Γ' Λυκείου.
Κάθε φάση έχει και διαφορετικό όνομα:
Θαλής (1η φάση),
Ευκλείδης (2η),
Αρχιμήδης (3η) και
Προκριματικός Διαγωνισμός (4η).
Επίσης από το 2007 διοργανώνει τον Διαγωνισμό Παιχνίδι και Μαθηματικά (Μικρός Ευκλείδης) για μαθητές Ε' και ΣΤ' Δημοτικού.
Πληροφορίες, εδώ: www.hms.gr

Ψηφιακό σχολείο

Δείτε ολα τα βιβλία του Δημοτικού σε ψηφιακή μορφή

e-didaskalia.blogspot.gr

Μια ενδιαφέρουσα προσπάθεια του δικτυακού φίλου Αποστόλη Ζυμβραγάκη. Πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Καλή συνέχεια.
Η ιστοσελίδα αποτελεί προσφορά στους μαθητές του Δημοτικού σχολείου
Σας ευχαριστούμε που συμβάλετε ώστε να γίνει καλύτερο το 45dimpatras.gr